گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

این وبلاگ به معرفی فعالیت ها واخبار گروههای آموزشی متوسطه نظری (راهنمایی ومتوسطه) و مهارتی (مراکزفنی ) می پردازد.
گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

این وبلاگ به معرفی فعالیت ها واخبار گروههای آموزشی متوسطه نظری (راهنمایی ومتوسطه) و مهارتی (مراکزفنی ) می پردازد.

دریافت نمونه سوال

   

    از مدیران واحدهای آموزشی متوسطه نظری  دوره اول  و دوم تقاضا می شود نمونه سوالات برگزار


شده دیماه خودرا حداکثر تا تاریخ5 بهمن ماه به گروههای آموزشی ناحیه ارسال نمایند.

اهداف آزمون های هماهنگ

آزمونهای هماهنگ برگزار می شوند تا :


1- با انواع سوالات آشنا شویم.


2-توانایی خودرابسنجیم.


3- بدانیم چگونه باید درس بخوانیم.


4-سوالات مفهومی بیشتریببینیم.


5-با نمونه سوالات استاندارد که حیطه های مختلف شناختی را مورد سنجش قرار می دهد روبروشویم.


ضمنا آزمونهای که عین سوالات کتاب را مورد سنجش قرار می دهند تنها سطح دانش مارا مورد سنجش قرار


 می دهند، وتوانایی  های دیگر مارا درخصوص درک وفهم ،کاربرد،تجزیه وتحلیل،ترکیب وارزیابی سنجیده


 نمی شود.


ابلاغ بازدید اوراق امتحانی

 


       با درود فراوان به اطلاع سرگروه های گرامی می رسانم ، ابلاغ بازبینی اوراق امتحانی آماده است .از روز دوشنبه صبح جهت


دریافت به گروههای آموزشی  مراجعه فرمایید.

شیوه ی صحیح مطالعه

شیوه صحیح مطالعه ،چهار مزیت عمده زیر را به دنبال دارد:

 

1- زمان مطالعه را کاهش میدهد.

2- میزان یادگیری را افزایش میدهد .

3-مدت نگهداری مطالب در حافظه را طولانی تر می کند.

4- بخاطر سپاری اطلاعات را آسانتر می سازد.

 شش روش مطالعه :


1-خواندن بدون نوشتن: روش نادرست مطالعه است . مطالعه فرآیندی فعال و پویا است وبرای نیل به این هدف باید از تمام حواس خود برای درک صحیح مطالب استفاده کرد. باید با چشمان خود مطالب را خواند، باید در زمان مورد نیاز مطالب را بلند بلند ادا کرد و نکات مهم را یادداشت کرد.



2- خط کشیدن زیر نکات مهم :این روش شاید نسبت به روش قبلی بهتر است ولی روش کاملی برای مطالعه نیست چرا که در این روش بعضی از افراد بجای آنکه تمرکز و توجه بروی یادگیری و درک مطالب داشته باشند ذهنشان معطوف به خط کشیدن زیر نکات مهم می گردد .حداقل روش صحیح خط کشیدن زیر نکات مهم به این صورت است که ابتدا مطالب را بخوانند و مفهوم را کاملا" درک کنند و سپس زیر نکات مهم خط بکشند نه آنکه در کتاب بدنبال نکات مهم بگردند تا زیر آن را خط بکشند .


3- حاشیه نویسی :این روش نسبت بدو روش قبلی بهتر است ولی بازهم روشی کامل برای درک عمیق مطالب و خواندن کتب درسی نیست ولی می تواند برای یادگیری مطالبی که از اهمیتی چندان برخوردار نیستند مورد استفاده قرار گیرد.


4- خلاصه نویسی : در این روش شما مطالب را میخوانید و آنچه را که درک کرده اید بصورت خلاصه بروی دفتری یادداشت می کنید که این روش برای مطالعه مناسب است و از روشهای قبلی بهتر می باشد چرا که در این روش ابتدا مطالب را درک کرده سپس آنها را یادداشت می کنید اما بازهم بهترین روش برای خواندن نیست.


5- کلید برداری :کلید برداری روشی بسیار مناسب برای خواندن و نوشتن نکات مهم است . در این روش شما بعد از درک مطالب ، بصورت کلیدی نکات مهم را یادداشت می کنید و در واقع کلمه کلیدی کوتاهترین، راحتترین ،بهترین وپرمعنی ترین کلمه ای است که با دیدن آن، مفهوم جمله تداعی شده و به خاطر آورده می شود.


6- خلاقیت و طرح شبکه ای مغز: این روش بهترین شیوه برای یادگیری خصوصا" فراگیری مطالب درسی است .در این روش شما مطالب را میخوانید بعد از درک حقیقی آنها نکات مهم را به زبان خودتان و بصورت کلیدی یادداشت می کنید و سپس کلمات کلیدی را بروی طرح شبکه ای مغز می نویسد ( در واقع نوشته های خود را به بهترین شکل ممکن سازماندهی می کنید و نکات اصلی و فرعی را مشخص می کنید)تا در دفعات بعد به جای دوباره خوانی کتاب ، فقط به طرح شبکه ای مراجعه کرده وبا دیدن کلمات کلیدی نوشته شده بروی طرح شبکه ای مغز ، آنها را خیلی سریع مرور کنید . این روش درصد موفقیت تحصیلی شما را تا حدود بسیار زیادی افزایش میدهد و درس خواندن را بسیار آسان می کند. و بازده مطالعه را افزایش میدهد.