گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

این وبلاگ به معرفی فعالیت ها واخبار گروههای آموزشی متوسطه نظری (راهنمایی ومتوسطه) و مهارتی (مراکزفنی ) می پردازد.
گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

گروههای آموزشی متوسطه نظری ومهارتی

این وبلاگ به معرفی فعالیت ها واخبار گروههای آموزشی متوسطه نظری (راهنمایی ومتوسطه) و مهارتی (مراکزفنی ) می پردازد.

نمایشگاه مجسمه سازی آقای کیوان بیرانوند درگالری گلستان تهران

 

 

تقبال از نخستین نمایشگاه مجسمه های کیوان بیراوند/ فروش 30 میلیونی

نخستین نمایشگاه مجسمه های کوچک کیوان بیرانوند (دستیار اول پرویز تناولی )از 29 فروردین ماه در گالری گلستان برپا شد .
۱۳۹۳ سه شنبه ۲ اردیبهشت ساعت 13:30 

 به گزارش خبرنگار تجسمی هنرآنلاین؛ نخستین نمایشگاه مجسمه های کیوان بیراوند از 29 فروردین ماه در گالری گلستان برپا شد و در این نمایشگاه بیراوند 36 مجسمه که با تکنیک برنز و سنگ ساخته بود را به نمایش گذاشت.

مجسمه های که بیرواند دراین نمایشگاه به نمایش گذاشت در ابعداد کوچک 10 الی 20 سانتی متر ساخته شده اند و بیرانوند برای ساخت این مجسمه ها به فرهنگ مردم سرزمین کهن لرستان و به ویژه مفرغ ها و سنگ قبرها توجه داشته است.

او دراین نمایشگاه مجموعه ای از فرم های حیوانی که شامل شیر، بز، پرنده و خرگوش را به نمایش گذاشت. بیراوند دربیشتر مجسمه هایش سعی کرده است که جزئیات را حذف کند و به فرم های که فاقد هر گونه زواید هستند برسد این موضوع را به ویژه در مجموعه پرندگان او می توان مشاهده کرد.

او درمجسمه شیرها هم سعی کرده است که شیرهایی که در فرهنگ ایرانی به نوعی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده اند را به تصویر بکشد. شیرهایی که درعین حال نشسته اند و حرکتی ندارند اما به نوعی حرکت را می توان در آن ها دید. دراین مجسمه ها ایستایی جایگاهی ندارد.

بیرانوند در مجسمه های که روند ساخت شان دیرتر از سایر مجسمه هایش بوده سعی کرده که بافت هایی ایجاد کند که مجسمه هایش از حالت یک دستی خارج شوند.

با این که مجسمه های این مجموعه درابعاد کوچک ساخته شده اند، اما این دلیل نشده که مجسمه ساز در روند ساخت آن ها برخی از قابلیت هایی که این مجسمه ها باید داشته باشند را نادیده بگیرد.

بیرانوند مجسمه های این مجموعه را 2 میلیون و 500 هزار تومان قیمت گذاری کرده بود که با استقبالی که از این نمایشگاه شد، تاکنون 20 مجسمه این نمایشگاه به فروش رفته است و این هنرمند در نخستین نمایشگاه خود 30 میلیون تومان فروش داشته داشته است.

بیرانوند دلیل ساختن این مجسمه ها را ابعاد کوچک گران بودن هزینه های ساخت مجسمه عنوان می کند . او قصد دارد در صورت فراهم شدن امکانات اولیه، در نمایشگاه های آتی اش مجسمه هایش را در ابعاد بزرگتری بسازد.

این مجسمه ساز جوان که به طور جدی 2 سال است به مجسمه سازی روی آورده است افزود: من کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنر و معماری دارم و سال ها نقاشی می کردم اما مدت ها بود که احساس می کردم که نقاشی حس و هیجانی که من می خواهم را به من نمی دهد.

او افزود: از دورانی که در دانشگاه بوعلی نقاشی می خواندم به مجسمه سازی علاقمند شدم ؛حتی فیگور نشسته خودم را با گچ ساخته بودم. بعدها علاقه ام به مجسمه سازی بیشتر شد و این علاقه موجب شد که به صورت آزمون و خطا مراحل ساخت یک مجسمه را از روی اینترنت فرا بگیرم و مجسمه ساز شوم.

بیرانوند ادامه داد: اما به مرور علاقمند که محضر استادی را درک کنم و پس از بررسی های متعدد در کلاس های ماه مهر ثبت نام کردم و شاگرد پرویز تناولی شدم . با این مسیر من از لرستان تا تهران بسیار طولانی است و برای شرکت در کلاس های هفتگی باید هر هفته ساعت ها در راه باشم، اما این دلیل نشد که کارهایم را نصفه و نیمه انجام بدهم بلکه هر جلسه با دست پر به کلاس می آمدم و با گذشت چند جلسه وقتی پرویز تناولی جدیت من را دید از من خواست به کارگاه او بروم و در مدتی که ایران است، زیر نظر او کار کنم.

او درباره این که در مجسمه سازی چقدر تحت تاثیر پرویز تناولی بوده است؛ گفت: با این که استادم در مجسمه سازی پرویز تناولی است اما شیوه آموزش او به گونه ای است که هر مجسمه ساز را آزاد می گذارد که به شیوه خودش کار کند و هیچ اجباری ندارد که براساس شیوه های خودش مجسمه می سازد، مجسمه بسازیم.

این مجسمه ساز جوان درباره نمایشگاه نخست اش گفت: استادم پرویز تناولی همان آغاز پندی مرا داد که در مجسمه سازی به ریشه های فرهنگی خودم توجه کنم و با بهره گیری از امکانات فرهنگی سرزمین لرستان مجسمه بسازم و دین خودم را نسبت به فرهنگ ام ادا کنم.

بیرانوند درباره شیوه کارش گفت: من مجسمه های این مجموعه را زیر نظر پرویز تناولی ساختم و پس از این که طرح های مجسمه هایم را می کشیدم آن ها را برای استادم ارسال می کردند و پس از این که از نظرات او بهره می گرفتم ساخت مجسمه ها را شروع می کردم.

این مجسمه ساز که تاکنون یک مجسمه شهری اش در تهران نصب شده است گفت: برای یک دوره از سمپوزیوم مجسمه های شهری طرح ام را فرستادم اما طرح ام رد شد و علت آن را خشمگین بودن مجسمه ام عنوان کردند. شاید در سال های آتی بخت خودم را برای حضور در سمپوزیوم مجسمه سازی امتحان کنم.

کیوان بیرانوند متولد 1359 لرستان است او کارشناسی نقاشی خود را از دانشگاه بوعلی دریافت کرده است و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه هنر و معماری است.هم اینک سرگروه هنر ناحیه یک خرم آباد هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.